Schuilenburgerplein 2

3816 TE Amersfoort

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische Informatie

De praktijk is gevestigd op de begane grond in een multifunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in dit gebouw o.a. een fysiotherapiepraktijk en een diëtiste.

Wij werken iedere dag met bel momenten

Om de drukte op de telefoonlijn zoveel mogelijk te verdelen en goed bereikbaar te zijn, werken wij bij voorkeur volgens beltijden, deze zijn:

8:00-10:30: telefoonlijn open – maken van afspraken en aanvragen visites voor dezelfde dag, ook kunt u vragen stellen of verwijzingen aanvragen

10:30-11:00: telefoonlijn alleen open voor spoedvragen–  huisarts en assistente hebben medisch overleg

11:00-14:00: telefoonlijn gesloten – assistente is alleen bereikbaar voor dringende vragen die niet kunnen wachten. Er zijn veel andere administratieve zaken nodig om u als praktijk zo goed mogelijk te kunnen helpen, in de tijd die hiervoor nodig is, zit de assistente dus niet aan de telefoon. Belt u daarom alleen op de aangegeven tijden

12:30-13:30: balie en telefoonlijn gesloten – wij hebben lunchpauze, voor een spoedgeval belt u naar de spoedlijn

13:30-14:00: telefoonlijn gesloten – assistente is met andere werkzaamheden bezig, de praktijk is alleen telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen

14:00-17:00: telefoonlijn open – telefonisch spreekuur voor uitslagen of het stellen van vragen 

U kunt altijd online 24 uur per dag een afspraak inplannen via MijnGezondheid.net of een vraag stellen via “Vraag aan huisarts”

U kunt uw uitslagen ook online in uw eigen patiëntendossier inzien – Ga hiervoor naar www.MijnGezondheid.net en log in met uw Digi-D.

Log hier in op MijnGezondheid.net

De balie is dagelijks geopend van 8:00-10:30 en van 11:00-12:30.

Na 14:00 is de balie alleen open voor patiënten die vanaf het middagspreekuur komen. De assistente is dan met haar spreekuur en andere administratieve werkzaamheden bezig. 

8:00-10:30: urine afgeven bij de balie

8:00-10:30 of 11:00-12:30: ophalen of afgeven van (verwijs) brieven

Saltro (Unilabs) prikt op dinsdag en vrijdag in het gezondheidscentrum.

U kunt hiervoor een afspraak maken via Afspraak Saltro 

Het bloedprikken op afspraak is van 8:00-9:30 uur.

Ook is er vrije inloop van 9:30-10:30 uur. In dat uur kunt u zonder afspraak terecht.

Let op: u kunt alleen met een lab-formulier van Saltro bloed prikken in ons Gezondheidscentrum. 

Met het labformulier van Meander kunt u op prikpunten alleen in het Meander ziekenhuis terecht of op prikpunten van het Meander elders in de wijk. Kijk voor de actuele prikpunten op Locaties bloedprikken Meander.

Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder (tijdige) afmelding niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Daarom voeren wij op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief in.

Waarom een no-show tarief?

Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts, praktijkondersteuner of assistente ook iemand anders kunnen helpen. Onze praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wil met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. Daarom rekenen wij een no-show tarief wanneer u zonder tijdige afmelding niet naar uw afspraak komt.

Kunt u niet op uw afspraak komen?

Meld dit dan indien mogelijk uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente of regel dit zelf via het patiëntenportaal. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd; wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt zo nodig direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Dit geldt ook voor afspraken die u maakt via de website. Er wordt bij tijdige afzegging (meer dan 24 uur voor de afspraak) géén no-show tarief berekend. 

De hoogte van het no-show tarief

Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de medewerkers. De tarieven van het no-show tarief zijn €20,- voor een normaal consult tot €30,- voor een bijzonder consult (ingrepen, longfunctietesten etc.). Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.

Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.

Als u graag de uitslag van uw onderzoek wilt weten, heeft het onze voorkeur dit in patiënten portaal in uw dossier te bekijken. U logt hiervoor eenvoudig in op MijnGezondheid.net met uw DigiD. Ook kunt u de uitslag aan de assistente vragen. U kunt hiervoor in de middag bellen tussen 14:00-16:00 uur.

Als er vragen zijn m.b.t de uitslag kan de assistente dit overleggen met de huisarts en eventueel een afspraak op het telefonisch spreekuur maken. 

Doktersverklaring

De huisarts krijgt regelmatig van patiënten het verzoek tot het afgeven van een verklaring over bijvoorbeeld ziekte, invaliditeit en arbeidsongeschiktheid.

In Nederland is het voor de huisarts echter niet toegestaan een dergelijke verklaring af te geven. Instanties die zo’n verklaring van u willen ontvangen kunt u hierop wijzen door de informatiebrief verklaring huisarts te overhandigen.

U heeft van de huisarts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft. Uw huisarts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

 

In het kort een toelichting op deze regels

De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend huisarts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

 

De belangrijkste redenen voor dit standpunt

De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend huisarts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw huisarts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.

Daarnaast is uw huisarts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de onafhankelijke arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.

 

Wat kunt u nu nog zelf doen?

U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.

U kunt uw huisarts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc.) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt

Vraag dit zoveel mogelijk digitaal 24 uur per dag aan via ons patiënten portaal MijnGezondheid.net. U logt daar in met uw DigiD.

Of spreek uw herhaalrecept op werkdagen in op onze recepten-lijn: Tel 033-2030600, optie 2.

1. Inzage in uw dossier

U heeft als patiënt het recht om uw medisch dossier in te zien of hier een afschrift van op te vragen. Dit geldt ook voor de schriftelijke informatie in het dossier die is verkregen van andere (behandelende) artsen. Maar het geldt niet als de informatie in het dossier over andere personen gaat en de privacy van anderen schendt. De persoonlijke werkaantekeningen van de arts maken geen deel uit van het medisch dossier en vallen daarmee ook buiten het inzagerecht van de patiënt. Wilt u hierover meer weten, raadpleeg dan de website van de artsenfederatie KNMG:  KNMG Inzage medisch dossier

Na overlijden

Nabestaanden hebben geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien (u mag alleen uw eigen dossier inzien). Toch kunt u na het overlijden met vragen blijven zitten en graag het een en ander willen uitzoeken. Dan kunt u contact opnemen met de huisarts. Bespreek uw vragen met hem of haar. Vaak levert een gesprek waarin overwegingen worden toegelicht meer op dan inzage in het dossier.

Vanaf 1 juli 2020 is het mogelijk om zelf uw dossier in te zien. U kunt hiervoor een account aanmaken in het patient portaal. Ook kunt u de praktijk vragen om uw dossier als een PDF bestand op een eigen USB stick te zetten zodat u dit kan inlezen.

2. Kopie medisch dossier

Vanaf 1 juli 2020 is het mogelijk om zelf uw dossier in te zien. U kunt hiervoor een account aanmaken in het patient portaal. Ook kunt u de praktijk vragen om uw dossier als een PDF bestand op een eigen USB stick te zetten zodat u dit kan inlezen. Het verstrekken van een kopie duurt minimaal een week.

Legitimatie

Als u de kopieën ophaalt, moet u zich legitimeren met een geldig identiteitsbewijs; een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

Voor meer informatie over ‘Inzage in uw dossier’ kunt u de betreffende brochure bestellen of downloaden via www.npcf.nl

3. Overdracht van uw dossier

Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier overdraagt aan uw nieuwe huisarts. Hiervoor is een richtlijn opgesteld (KNMG Advies voor overdracht patiëntendossier bij verandering van huisarts).

Bij het uitschrijven bij uw huisarts kunt u uw dossier naar uw nieuwe huisarts laten opsturen. Uw medisch dossier wordt dan door uw huisarts persoonlijk of per aangetekende post overgedragen.  U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier.

Gebruik voor het opvragen van uw eigen medische gegevens het volgende formulier:

Aanvraag formulier medische gegevens opvragen

Meer informatie kunt u hier vinden:

1. Informatie van de Patiëntenfederatie NPCF

2. Brochure Een andere huisarts kiezen: informatie voor patiënt en huisarts

Wilt u weten waar u terecht kunt voor een verklaring over uw gezondheid of een keuring?

Of wilt u weten hoe u hulp bij ziekte kunt krijgen door middel van hulpmiddelen of aanpassingen? Heeft u vragen over de vergoeding van deze hulpmiddelen?  Dan kan de verwijswijzer u hierbij helpen.

U kunt via de verwijswijzer hulp krijgen bij:

  • informatie over Corona
  • ziekte (verzorging of verpleging)
  • huishoudelijke taken
  • aanvragen reiskosten ziekenvervoer
  • aanvraag aanpassingen in uw woning
  • het verkrijgen van medische informatie voor uw advocaat
  • annulering van een vakantie bij ziekte
  • een ziekmelding en hoe kan ik naar de bedrijfsarts
  • een urgentieverklaring (andere) woning
  • een medische keuring voor het rijbewijs
  • een ziekteverklaring bij examens
  • een gezondheidsverklaring i.v.m een huwelijk in Marokko

Ga naar www.verwijswijzer.nl en klik op de knop die voor u van toepassing is. Volg de verdere aangegeven stappen.

Translate »

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
5
Last Page

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Uitslagen

U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Bekijk de introductie video

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Herhaalrecept aanvragen

Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.

Gebruik uw DigiD om in te loggen

Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk. 

 

 

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Inzage Medisch Dossier

Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 

– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht

Gegevensuitwisseling

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Gebruik de keuzehulp:

thuisarts_logo

Liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Ga naar de inhoud